جستجو

تبلیغات



تغذیه صحیح

    .

    آيا مي دانيد يكی از عوامل مؤثر بر هوش و موفقيت تحصيلي، عوامل تغذيه اي هستند؟

         آيا مي دانيد صبحانه ناهار و شام سالم = مصرف همزمان پنج گروه اصلي غذايي و رعايت اصول تغذيه صحيح مصرف ميوه جات، سبزيجات، ماهي و مغزهاي گياهي + ورزش = قلب سالم

         مصرف روغن نباتي جامد، دنبه و گوشت هاي چرب = سكته قلبي

         تغذيه سالم + كنترلِ وزن، چربي، فشارخون + ورزش + دوري از دخانيات = قلب سالم

         مصرف روغن زيتون و روغن كانولا (كلزا) به جاي روغن نباتي جامد = قلب سالم

         عدم مصرف انواع ساندويچ، غذاهاي آماده، سرخ شده و چرب = قلب سالم

         مصرف انواع نوشابه هاي گازدار = افزايش دفع كلسيم + پوكي استخوان + اختلال رشد قدي كودكان

         مصرف شير، ماست، پنير و كشك كم چرب (زير 5/2% چربي) همراه با ورزش منظم و مستمر باعث استحكام استخوان و پيشگيري از پوكي آن مي گردد.

         با افزايش مصرف ميوه ها و سبزي ها: ويتامين ها، موادمعدني، فيبر و مواد ضد سرطان بدن را تأمين كنيم.

         با افزايش مصرف ماهي: تأمين امگا3، سلامت اعصاب، طراوت پوست و استحكام استخوان ها را تضمين نمائيم.

         خوردن صبحانه = افزايش قدرت يادگيري، تمركز، كارايي و بهره وري

         پخت سالم مواد غذايي = آبپز، بخارپز و كبابي

         مصرف غذاهاي چرب، سرخ شده، شور و فست فود باعث: چاقي، افزايش فشارخون، ديابت، سرطان، بيماريهاي قلبي عروقي و پوكي استخوان مي گردند.


    این مطلب تا کنون 54 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ شنبه 15 تير 1392
    منبع
    برچسب ها :      ,مصرف ,افزايش ,روغن ,پوكي ,ورزش ,     مصرف ,سالم      ,استحكام استخوان ,پوكي استخوان ,افزايش مصرف ,
    تغذیه صحیح

تبلیغات


    تبلیغات شما در این قسمت

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز پنجشنبه 10 فروردين 1396

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر